середа, 3 червня 2015 р.

Презентація проекту "Культура України"

Учитель. Діти, сьогодні у нас свято! Ми проде­монструємо нашим гостям результат спільної роботи. Протягом останніх місяців кожен з вас добре попрацював. Ви читали книжки, журна­ли, шукали матеріал в мережі Інтернет, обира­ючи потрібну інформацію, створювали розповіді, вірші та малюнки. Сьогодні ми готові презенту­вати нашим гостям проект «Культура України – міф чи реальність?».
  1 учень
Моя Батьківщина — це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина — це мрії політ,
Це рідна моя Україна!


Моя Батьківщина — ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.

3 учень
Україна — рідний край!
Поле. Річка. Синій гай.
Любо стежкою іти.
Тут живемо я і ти.
4 учень
У рідному краї серце співає —
Одна Україна і двох не буває,
Місця, де ми народились,— святі:
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Учитель. Погляньте на карту! Пригадаймо, у якій частині світу знаходиться Україна та з якими країнами вона межує... Наша країна велика та прекрасна. Ми весь час повинні прагнути пізна­вати її. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч розширить наші уявлення про Україну. А першими презентують свою роботу журналісти — це найчисельніша група нашого проекту. Вони приго­тували розповіді про міста України.
(Розповіді учнів проілюстровані зображення­ми видатних пам’яток.)
Учитель. Щоб перевірити, як ви запам’ятали почу­те, проведемо вікторину.
(.Відповідати на питання вікторини можуть як запрошені діти, так і учні класу.)
» Вікторина
1)     Кого вважають засновником Києва? (Князь Кий, його брати Щек, Хорив і сестра Либідь)
2)     У якому місті розташовані знамениті Потьомкінські сходи та скільки сходинок вони на­лічують? (Б Одесі, 192 сходинки)
3)     Яке місто утворилося після спорудження за наказом Катерини II чавуноливарного заводу? (,Луганськ)
4)     У якому місті знаходяться Нікітський бота­нічний сад та Галявина казок? (У Ялті)
5)     Про яке місто Антон Чехов писав: «Місце не­звичайно красиве і оригінальне: монастир на березі ріки Дінця, біля підніжжя величезної білої скелі...» (Святогірськ)
6)     Яке місто заснував князь Данило Галицький? {Львів)
7) Яке місто було першою столицею України? (Харків)
8) Яке місто раніше називалося Хаджибей і за­раз має морський порт? (Одеса)
9) У якому місті розташоване знамените Ластів­чине гніздо? (У Ялті)
10) Яке місто є найсхіднішим обласним центром України? (Луганськ)
11) У якому місті розташовані Софійський та Ми­хайлівський Золотоверхий собори? (У Києві)
Учитель. Якщо журналісти готували свої повідом­лення з допомогою друкованих видань і мережі Інтернет, то наші мандрівники самі побували в різних куточках країни й на власні очі побачи­ли, які цікавинки там існують. Вони вже готові поділитися своїми враженнями.
Діти розповідають про місця, в яких побували, демонструючи фото­графії.
Учитель. На початку свята тут лунали вірші укра­їнських поетів. А зараз ви маєте унікальну мож­ливість почути твори поетів нашого класу. Коли звучатимуть вірші, наші юні художники демон­струватимуть вам свої малюнки за темою «Моя Україна». Це допоможе вам уявити нашу мальовничу землю.
Читання поезій та демонстрація малюнків.

Мій рідний край, моя земля
Зросли ми тут : і ти, і я.
До школи стежкою іду
І мрію про одне :
Що мій красивий, щедрий край
Садами зацвіте.
                                                           Опанасенко Богдана
Моя країна – Україна
Моє село-
Моя маленька батьківщина.
Я хочу, щоб завжди сонце посміхалось
І синє небо веселкою уквітчалось.
Я хочу жити в цій країні
Найкращій в світі і єдиній !
                                                                   Стасюк Ангеліна




Вчитель.Молодці! А тепер я хочу переконатися, чи доб­ре ви пам’ятаєте те, що необхідно знати про Герб, Гімн, Прапор.
Конкурс ерудитів (у групах).
1-    Коли звучить Гімн України? (Він звучить що­денно о 6-й і о 24-й годині по Українському радіо та в урочисті свята).
2-   Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський).
3-  Композитор, який створив музику до Гімну Ук­раїни.
      (Михайло Вербицький).
4-   Тризуб символізує - ... (Волю, славу, силу).
5-    У християнській релігії цей знак пояснюють так...
       (Бог-Отець — Бог-Дух Святий — Бог-Син).
6-   Роль прапора - ... (бути попереду, вести людей за собою).
7-   2 вересня 1991 року над будинком Верховної Ради України
       піднято ... (синьо-жовтий національ­ний прапор).
8-  28 січня 1992 року Верховна Рада України затвер­дила синьо-
       жовтий прапор... (Державним прапором).
Вчитель.Народні сим­воли України.Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У нас це верба, калина, барвінок та ін. Про це го­ворить прислів'я: "Без верби і калини нема України".
Калина - символ кохання, краси, щастя. На­весні вона вкривається білим цвітом, а восени палах­котить гронами червоних плодів. Калиною уквітчу­ють весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.
Пригадаємо і заспіваємо пісню "Ой у саду кали­нонька". (Діти співають і танцюють).
Вчитель. А скільки приказок, прислів’їв, зага­док придумав наш народ про калину!
Учні.
Пишна та красива, як червона калина.
Стоїть у дворі дівонька, як над ставом кали­нонька.
Щоки червоні, як кетяги калинові.
Убралася в біле плаття, як калина в білий цвіт.
Посади біля хати калину, будеш мати долю щасливу.
Учениця розповідає про калину легенду.
Вчитель. Почувши слово "Україна", зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю у полі... Можливо, ви чули від ваших родичів пісню "В кінці греблі шум­лять верби"? Це пісня про кохання і прекрасне, гор­де дерево. Окрім краси, верба дає багато користі. Во­на, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ні­коли не росте.
Коли ще використовують вербові гілочки?
Учениця. У Вербну неділю святять вербу. До­рослі і діти хльоскають одне одного освяченими пру­тиками, приказуючи:
Не я б'ю — верба б'є.
За тиждень — Великдень.
Недалечко — червоне яєчко!
Спаси і сохрани, Матір Божа, під своїм покровом.
На це хльоскання ми одне на одного не обра­жались, оскільки верба давала силу та здоров'я.
Учениця . А зараз послухайте легенду ще про один символ України.
                   Слово надається команді журналістів.
Легенда про барвінок
Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздри­ла запашній фіалці, бо та була у великій шані серед людей. І тоді вона звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була все­сильна — не могла вона нагородити рослину великою кра­сою. Зате дала їй назву "вінка", що означає "перемога". І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.
Отже, хрещатий барвінок — символ вічності.
Вчитель.З якого твору взяті ці рядки?
Два кольори мої, два кольори.
Оба на полотні, в душі моїй оба.
Два кольори мої, два кольори,
Червоний — то любов, а чорний — то журба.
(Пісня про рушник, Д.Павличко).
В народі говорять: "Дім без рушників, як сім'я без дітей". Рушники — це теж символи українського народу, старовинні обереги дому. Вишитий рушник - неодмінний атрибут багатьох обрядів: з рушником виходили в поле, справляли обжинки; проводжали в далеку дорогу; дівчата подавали рушник на знак зго­ди при сватанні; молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду.
    В житті кожної людини бувають радість і смуток. Тож і на рушниках люди записували свою долю.
Учні про інші символи.
Символом материнської любові є вишневий та яблуневий цвіт.
Символ віри, надії, любові — ружа, мальва, півонія.
Здоров'я дарує — безсмертник.
Людям приносить здоров'я, доброту та ніжність — ромашка.
Миють волосся, освіжають хатнє помешкання, купають маленьких дітей — любистком.
Вчитель український віночок вплітали бага­то квітів: вишні, ружі, безсмертника, барвінку, неза­будок, чорнобривців, любистку, волошок, ромашок, мальви, калани, мдку. Всього - 12 квіточок, і кожна-лікар і оберіг. Тож сплетемо зараз віночки з цих квітів (Групова робота на дошці).
Дівчатка (2 групи) вплітають у віночки квіти, по 6 квіточок у віночок.
У центрі дошки намальовано кросворд. Діти  ви­бирають назви квітів (вишні, ружі, безсмертника, бар­вінку, незабудок, чорнобривців, любистку, волошок, ро­машок, мальви, калини, маку) і вписують їх у клітинки так, щоб вийшло слово "віночок". Вписавши слово зір­вали квітку і по черзі, так, щоб назви квітів і кольори не повторювались, передавали то одній, то другій гру­пі дівчаток.

Вчитель. Мій край - моя історія жива.
Про що може вестися зараз мова ? (Роздуми дітей).
На долю нашого народу випало багато героїч­ного і водночас трагічного. Здавна земля наша була ласим куснем для сусідів. Як ніякий інший народ, українці заплатили за своє право на волю мільйона­ми життів своїх синів і дочок.
Історія України — це історія народу, який протя­гом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Сі­чі. Серед тих, хто віддав своє життя за щастя народу, імена славних лицарів — (учні тримають портрети героїв, по черзі називають їхні імена).
Учні:
Дмитро Вишневецький - Байдабув першим кошовим Запорозької Січі;
Петро Сагайдачний;
Іван Сірко;
Богдан Хмельницький;
Максим Залізняк;
Іван Мазепа;
Олекса Довбуш;
Устим Кармелюк.
Вчитель. За кращу долю народу боролися ві­домі всьому світові діячі культури:
Учні:
Тарас Шевченко;
Леся Українка;
Іван Франко;
Марія Заньковецька;
Михайло Грушевський.
Зазнав наруги від влади поет Володимир Сосюра за вірш "Любіть Україну”. (Учень декламує вірш).
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер і трави, і води.
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов'їну.
За любов до України, боротьбу за її незалеж­ність справжніх патріотів кидали в тюрми, мордува­ли в таборах. Борець за національну гідність україн­ського народу поет Василь Стус був засуджений на 15 років таборів і помер в,неволі.
Про синівську любов до Матері-Вітчизни писав поет Василь Симоненко:
Україно! Ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік...
Вчитель. Новітніми лицарями Вітчизни, яким судилося відродити героїчну славу предків, стали га­лицькі юнаки та дівчата, що ввійшли в історію як Українські Січові стрільці.
Звучить пісня "Ой, у лузі червона калина"
(слова С. Чернецького, музика народна).
Вчитель.Сьогодні ми лише підняли ту завісу, що закри­вала від нас історію нашого народу. Було сумне, бу­ло трагічне. Але смерть за Батьківщину не є дарем­ною. Бо рано чи пізно народ починає розуміти: досить поразок, досить неволі, досить безнадії.
Учні.
Я вірю в те, що вернеться тепло,
Я вірю в щастя, бо воно було.
В майбутньому плоди зберуть багаті
       Із дерева, що нині зацвіло.
(Д.Павличко).
    Вчитель."На цих горах засяє благодать Божа", — сказав колись апостол Андрій Первозванний, пропливши по Дніпру до того місця, де тепер стоїть золотовер­хий Київ. Його пророчі слова збулися.
Ми, молоде покоління нашої держави України, насамперед повинні цінувати і берегти велике давнє прагнення багатьох поколінь. Нині ми отримали во­лю, але корені її підрубані. Вірю, що вони відростуть, будуть міцними. Ми зможемо відбудувати нашу Ук­раїнську державу, доклавши до цього певних зусиль і прагнень, розуму і вміння.
Ми живемо в скрутні часи. Нерідко, на жаль, ми стаємо свідками того, що світом керують неправ­да і гроші. Незважаючи на всі ці труднощі, ми по­винні змінювати життя на краще, не зрікаючись віри і добра, ми повинні вистояти, бо ми — український народ. За нами майбутнє.
Я думаю, що ми побудуємо краще майбутнє, де світ буде радісним, даруватиме дітям і дорослим щас­ливе життя. Саме таким я бачу світ майбутнього: кві­тучим, щасливим, оновленим, де будуть міцні, друж­ні взаємовідносини між державами і народами.
"Життя таке коротке. Поспішайте творити доб­ро", — писав Олександр Довженко.
Будувати краще майбутнє - це лишати після се­бе хороший слід на землі, творити добро на благо своєї Батьківщини. Вірю в щасливе майбутнє нашої країни!
Вчитель. Нині політичні діячі України працю­ють над розбудовою держави і гідно представляють її на міжнародному рівні.
Відомі спортсмени представляють нашу країну на міжнародних змаганнях, це — футболісти Олег Блохін і Андрій Шевченко, легкоатлет Сергій Бубка, гім­настка Катерина Серебрянська, брати Віталій та Во­лодимир Клички та багато інших.
Прекрасна наша українська земля, щедра, багато­барвна, рідна, єдина.
Але щоб наша країна була завжди вільною, неза­лежною, а її громадяни, незалежно від національнос­ті, — щасливими, потрібно наполегливо працювати кожному з нас.








Немає коментарів:

Дописати коментар