пʼятниця, 28 серпня 2015 р.

Перший урок на тему «Національні символи нашої держави»

Мета: закріпити знання учнів про Ук­раїну, її символи; розширити і погли­бити поняття про те, що «Я — грома­дянин України» ;розвивати українське мовлення дітей, їхній кругозір; фор­мувати громадські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; вихову­вати любов і повагу до Батьківіцини — України, її символів, традицій, обрядів.
Обладнання: державні символи Украї­ни (герб, прапор); Конституція Украї­ни, література, плакати про Україну; вишиті рушники; коровай; рослини- символи: калина, барвінок.


ХІД УРОКУ
I.   Організаційна частина
Облітав журавель
Сто доріг, сто земель.
Ми спитали журавля:
Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
Краще рідної немає!
II.   Повідомлення теми та мети уроку
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай:
Рідніша їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай.
Нема без кореня-рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
—Діти, ми народилися і живемо на на­шій чудовій землі, в нашій славній Україні. Тут народилися і жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь народу українського, що сягає сивої давнини. Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до маленької Батьківщини, до пам’яті про рідний поріг, стежки дитинства, до мудрості народної:  легенд, пісень, казок.
 Багато держав є, людей і мов різних,
 Та кожному мила одна лиш, єдина,
 Найкраща з усіх,— то є рідна країна,
 Мені ж наймиліша — моя Україна.
III.   Бесіда за темою уроку
Україна — це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову,
    це найдорожча у світі Бать­ківщина.
   А й ще на нашій українській землі наші пращури, а саме князь Володимир 1025 років тому запровадив християнство.
   На нашій славній землі народився видатний український поет і художник Тарас Григорович Шевченко. У  2014 році у березні ми будемо святкувати 200-річчя нашого Кобзаря. Наша українська земля породила славних дочок і синів : поетів, художників, вчених, вчителів...
У всьому світі кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина —
Цс наша славна Україна.
Про Україну, рідний край
Ти завжди, завжди пам’ятай.
Із давніх-давен український народ славився не тільки працелюбністю, а й. своїм талантом. Могли і пісню веселу чи сумну заспівати, і танець завзятий станцювати, і на народних інструментах зіграти.
IV. Музично-танцювальна пауза
Діти переходять до музичної зали і спі­вають українську пісню «Ми малята- українці», танцюють український та­нець «Гопак».
V.  Продовження бесіди.
Коли ми говоримо про нашу держа­ву Україну, ми не можемо не згадати про нашу столицю — Київ.
Київ — місто історичне,
Йому вже багато літ!
А воно красиве, вічне,
Серед зелені і квіт.
Київ — серце України,
І найкраще місто в світі,
Хоч пройшов усякі зміни,—
Гарний все — в зимі, чи в літі.
(Учитель показує слайди із зобра­женням краєвидів Києва і коментує кожну ілюстраціюю)
VI.   Розповідь вчителя про символи України
Кожна держава світу має свій герб, прапор та гімн. Це — символи дер­жави (Конституція України, стат­тя 20).
1.     Гімн — це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнен­ня народу. Автор українського гім­ну — Павло Чубинський. Він напи­сав вірш у 1862 р (151 років тому).
, Композитор Михайло Вербицький створив музику в 1885 році.
Називається гімн «Ще не вмерла Україна». Слухати його потрібно стоячи мовчки, з гордо піднятою головою
2.     Прапор — державний символ.
Це для всіх — ознака сили,
Це для всіх — ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синій — небо, жовте — жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він — святиня, знають діти.



Блакитний колір — це колір води, чистого неба, це символ миру. Жов­тий колір — це колір вогню, сонця, без лагідних променів, без якого не­має життя на землі, це колір зерна, хлі­ба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.
3.     Герб — найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображе­но триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.



VII.   Бесіда про українські обереги
(Діти переходять у кімнату народоз­навства.)
   Народним символом українців є батьківська хата і святий хліб, ви­шитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Всі вони — наші давні та добрі обереги.
   За всіх часів і в усіх народів було найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Хліб був мірилом життя. Будь-яке свято не обходи­лося без Паляниці. Народжувалася дитина — йшли з хлібом, справля­ли весілля чи будували хату — не­одмінно приходили з хлібом, дорогих гостей зустрічали хлібом- сіллю.
— Не кидайся хлібом, він святий! —
В суворості ласкавій,
Бувало, каже дід старий
Малечі кучерявій.
                 Не грайся хлібом, то ж бо гріх!
                 Іще до немовляти
                 Щасливий стримуючи сміх,
                 Бувало, каже мати.
1.   Майже в усіх народів є улюб­лені рослини-символи: у канад­ців — клен, у росіян — берізка,  а у нас — верба і калина. Правду каже прислів’я: «Без верби та ка­лини нема України».
Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніше завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.
ІІІ.Узагальнення знань. Бесіда за питаннями
Як називається країна, де ми жи­вемо?
— Яку назву має народ нашої дер­жави?
Назвіть столицю України.
Які державні символи ви знаєте?
Який у нас герб?
Який прапор?
Що означають його кольори?
Як на­зивається наш гімн?
Які квіти є символом України?
Яка мова є національною?
IX. Підсумок урфку. Вивчення учня­ми вірша «Україна»
Україна — рідний край,
Поле, річка, зелен-гай.
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти.



Немає коментарів:

Дописати коментар