понеділок, 15 січня 2018 р.

Природознавство. Проект "Пташина їдальня"

Тип проекту : колективний, довготривалий.
Мета проекту : розвивати пізнавальний інтерес учнів до життя природних мешканців, турботливе ставлення до них; формувати практичні компетентності в природоохоронній сфері.
Завдання проекту : спостереження за життям птахів, які залишилися зимувати; допомога птахам узимку; організація регулярної роботи пташиної їдальні на шкільній території.









Актуальність проблеми

Людина - частина природи. Потяг до всього живого закладений у ній від народження і найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Процес пізнання дітьми природи та її законів є нелегким. Він здійснюється поступово, шляхом спостережень і відкриттів. Головна роль у цьому належить учителеві.
Цей проект дасть змогу реалізувати низку важливих теоретичних положень концепції екологічного виховання. Проект має навчити дітей здобувати знання, самостійно збирати неохідну інформацію, аналізувати її з різних точок зору, робити висновки та застосовувати їх; стимулювати інтерес до проблем екології; формувати бажання захищати тваринний і рослинний світ; формувати екологічну культуру майбутнього господаря нашого спільного дому- планети Земля.
І етап. Підготовчий
Учні заготовляють корм у літньо-осінній період.
ІІ етап. Організація пізнавальної діяльності школярів
Екскурсія в природу.
Мета : дізнатися, які птахи залишилися зимувати, де переважно знаходяться зимуючі птахи, чим вони займаються й чим харчуються.
Завдання для самостійного спостереження учнів : дізнатися, які птахи мешкають біля вашої оселі; спостерігати за поведінкою птахів узимку.
Виконання малюнків за темами : "Птахи взимку", "Пташина їдальня".
Підбір загадок про зимуючих птахів.
ІІІ етап. Бесіда
Мета : підбити підсумки екскурсії та самостійних спостережень.
- Чи багато птахів можна побачити взимку в природі?
- Що є причиною їхньої малої чисельності в зимовий період?
- Чому полетіли в теплі краї комахоїдні ( шпаки, солов"ї) і водоплавні (гуси, качки) птахи?
- Чому залишилися зимувати птахи, яких ми називаємо зимуючими? Чим вони харчуються?
- Які птахи яку їжу полюбляють?
- Чи достатньо корму знаходять птахи взимку?
- Чому птахи потребують допомого взимку?
ІУ етап.Збирання малюнків, листівок, фотографій зимуючих птахів для створення дидактичних ігор.
У етап. Виготовлення годівничок за участі батьків у позаурочний час.
УІ етап. Проведення театралізованого ярмарку та свята "Пташина їдальня".
УІІ етап. Розвішування годівничок у шкільному саду. Регулярне підгодовування птахів.
Учні спостерігають за "їдалнею і занотовують цікаві факти"
.

Немає коментарів:

Дописати коментар