середу, 14 лютого 2018 р.

Урок математики у 2 класі з використанням електронного освітнього ресурсу (ЕОР)

Мета використання ЕОР :Ефективна організація та супровід навчально-виховного процесу,  урізноманітнення форм роботи учнів, підвищення їхньої уваги, формування ІК- компетентності учнів.







Тема розділу :
Арифметичні дії множення та ділення
Тема уроку:
Таблиця ділення на 3. Складання задач за поданим розв`язанням.
№ уроку у розділі
Урок №70
Тип уроку :
Засвоєння нових знань
Цілі уроку:
формувати в учнів предметну математичну компетентність, зокрема: учити розуміти роль математики у пізнанні дійсності;скласти і вивчити таблицю ділення на 3; працювати над засвоєнням змісту множення і ділення та взаємозв’язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач, складати задачі за цим розв’язанням; розвивати логічне мислення, пам’ять, математичне мовлення; уміння працювати з командою і в команді; виховувати інтерес до уроків математики.

Основні терміни та поняття :
-         ділення на 3, складання задач за поданим розв`язанням.
Форми роботи :
-         індивідуальна;
-         групова;
-         фронтальна.
Етап використання ЕОР:
-         пояснення нового матеріалу;
-         узагальнення і систематизація знань.
Мета використання ЕОР:
Ефективна організація та супровід навчально-виховного процесу, і урізноманітнення форм роботи учнів, підвищення їхньої уваги, формування ІК- компетентності учнів.


ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Стали , дітки, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
-         Налаштуймося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови.
Я – учень.
Я ходжу до школи.
Мене вчать вчитися.
Я все розумію.
Я хочу все знати. (Слайд 2)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
4 · 2                8 : 2                    9 : 3
5 · 3               14 : 2                  18 : 6
2 · 3               3 · 7                    5 · 3
Проблема
— Хто зумів упоратися з усіма прикладами?
— Чи в усіх вийшли правильні відповіді?
— Хто не зміг швидко розв’язати всі приклади? Чому? (Не вистачило часу, не знаємо відповіді без таблиці ділення тощо.)
— Хто спробує сформулювати мету нашого уроку? (Спробуємо скласти і вивчити таблицю ділення на 3.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Перевірка домашнього завдання( с.88, №563, 564 за підручником М.В.Богданович, Г.П.Лишенко) (Слайд 4)
Задача 563.
З однієї грядки зібрали 10 кабачків, а з другої 8. Усі кабачки поклали в 3 кошики, порівну в кожний. Скільки кабачків поклали в кожний  кошик?
Розв`язування.
1)    10 + 8 =18 (к.) – зібрали з 1 і 2 грядок разом.
2)    18 : 3= 6 (к.)
Відповідь: в кожний кошик поклали по 6 кабачків.
№ 564.
Зменшуване 50, від'ємник виражений сумою чисел 10 і 14. Знайди різницю.
50 – (10 + 14) = 22
2.     Хвилинка каліграфії з логічним завданням
— Запишіть числа 2-го і 3-го десятків, яких немає в таблиці множення чисел 2 і 3.
ІУ. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 5).
-         А справ у нас сьогодні багато. Ми повинні добре попрацювати на уроці і вивчити таблицю ділення на 3. Також навчитися складати задачі за поданим розв'язанням. Ще ми з вами побуваємо у майстерні Діда Мороза і дізнаємось, як багато справ у нього у ці передноворічні дні. Можливо йому знадобиться і наша допомога.
У. Вивчення нового матеріалу.
1.  Мій підручник. Складання таблиць № 565, 566.
— Що нам треба згадати, щоб легше було заповнити таблицю множення і ділення на 3? (Полічити через 3)
Ритмічна гра «Лічба через 3»
Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос.
«Лічба через 3»: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), торкнутися один одного долонями і сказати «три», торкнутися руками ніг (4), плеснути у долоні (5), торкнутися один одного долонями і сказати «шість» ( і так далі).
Таблиця записана на дошці. (На початку уроку вона, як і тема уроку, була закрита.)
-         Снігуронька, онука Діді Мороза, передала для вас завдання :
-          Прочитайте вирази.
-          Що показує перше число у виразі? (Яке число ми беремо доданком.)
-          Що показує друге число? (Скільки разів ми беремо доданком число 3.)
-          Скільки вийде? (9)
-          Скільки вийде, якщо 9 : 3? (3)
-         Чому? Яке правило застосували? (Якщо добуток розділити на один з множників, то вийде інший множник.)
-         Перші чотири рядки учні розв’язують із промовлянням уголос. Останні три рядки — самостійно.
-         Перевірка — фронтально, за допомогою сигнальних карток.
-         Повернемося до наших прикладів і спробуємо розв’язати їх, знаючи таблицю ділення на 3. Таблицю множення ми розв'язуємо усно. А для того, щоб розв'язати приклади на ділення, вам необхідно попрацювати за комп'ютером! (КАРТКА ДЛЯ УЧНЯ 1) (Слайд 6).
3 · 3 =                 9 : 3 =
3 · 4 =                 12 : 3 =
3 · 5 =                 15 : 3 =
3 · 6 =                 18 : 3 =
3 · 7 =                 21 : 3 =
3 · 8 =                 24 : 3 =
3 · 9 =                 27 : 3 =
-         Молодці! Ви впоралися із завданнями Снігуроньки. А ось та ялиночка, яку привезли до школи. (Вчитель демонструє штучну ялиночку і вирізані з кольорового паперу кульки з результатами завдань).
-         Дід Мороз зараз дуже зайнятий і просив нас допомогти  прикрасити ялинку.
2 Первинне закріплення
Гра «Прикрасьте ялинку».
-         Щоб допомогти Дідові Морозу, необхідно вміти добре рахувати, тому ми зараз повправляємось щодо розв'язування прикладів і задач.
1)    Мій підручник. Розв’язування прикладів з коментуванням № 567.
— Користуючись таблицею ділення на 3, розв’яжіть приклади.
12 : 3 + 24                  15 : 3 – 4                   24 : 3 – 6            21 : 3
27 : 3 + 28                   9 : 3 + 79                  21 : 3 – 2            15 : 3
2)    Розв’язування задачі № 568.
У трилітрові банки розлили 18 л квасу. Скільки потрібно було банок?
Розв`язання.
18 : 3 = 6 (б.)
Відповідь : потрібно 6 банок.
3)    Розв`яжи задачі усно. № 569.
1.     18 вареників розклали на 3 тарілки порівну. Скільки вареників на кожній тарілці?
2.     Скільки блокнотів за 3 грн  можна купити на 21 грн ? А на 27 грн?
      4) Фізкультхвилинка ( музична)
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота з комп'ютером (КАРТКА ДЛЯ УЧНЯ 2) (Слайд 7)
27         3        7 = 17 (– –)                          27        3       7 = 16 (: +)
27         3        7 = 31 (– +)                          27        3       7 = 23 (+ –)
27         3        7 = 2 (: –)                             27        3       7 = 37 
Перевірка: індивідуальна і фронтальна.
Учні виходять до дошки і ставлять потрібний знак дії. Решта дітей показують сигнальні картки.
2. Розв’язування логічних завдань (Слайд 8)
Розв’язання. Якщо кожен доданок помножити на одне і те саме число, то сума множитиметься на це число: a · c + b · c = (a + b) · c. Оскільки сума дорівнювала 19, а кожен доданок збільшили в 2 рази, то сума збільшилася у два рази і дорівнювала 19 · 2 = 38.
Відповідь: 38 книг.
VIІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Бесіда.
-         З якими труднощами ви зіткнулися ?
-         Що вам удавалося найлегше?
-         Що здалося складним для виконання?
УІІІ. Домашнє завдання.  (Слайд 9)
Розв`язати задачу № 571 і вирази № 572 на с. 89. Вивчити таблицю ділення на 3. Повторити таблицю множення числа 3.
1. Володарська М. О., Полуніна С. М. Усі уроки математики. 2 клас  — Х.: Вид. група «Основа», 2013 — 447, [1]   c.   : табл.  — (Серія «Усі уроки в  початковій школі»).

2. Періодичні видання ВГ «Основа» «Зростаємо разом».

Немає коментарів:

Дописати коментар